نحوه مراقبت از ظروف چوبی

ظروف چوبی به هر آشپزخانه ای گرمای خاصی می بخشد و وقتی از آن مراقبت شود، می تواند برای نسل ها دوام بیاورد. اما احتمالاً متوجه شده اید که اگر به طور منظم از آنها استفاده کنید، درخشندگی خود را از دست می دهند. ما در این مقاله نحوه مراقبت از ظروف چوبی را برای شما توضیح میدهیم تا با گذشت سالیان ظروف چوبی آشپزخانه تان همچنان مانند روز اول بدرخشد

نگران نباشید در حالی که تمیز کردن و مراقبت از کاسه های چوبی و سایر ظروف به نظر کار اضافی زیادی می رسد، آنقدرها هم بد نیست! خواه از بامبو، چوب راش ، بلوط یا هر چوب دیگری ساخته شده باشد، این بایدها و نبایدها را در نظر داشته باشید.

 

از پاک کننده های خشن استفاده نکنید.

ظروف چوبی به دلیل طبیعی بودنشان گرامی هستند. هیچ دو قطعه ای شبیه هم نیستند. پس چرا از پاک کننده های خشن استفاده کنیم که آسیب های جبران ناپذیری به ظرف می زنند؟ همانطور که قبلا ذکر کردیم، شستشوی سریع با آب گرم و صابون باید از اکثر کثیفی ها مراقبت کند. اگر کاسه‌های شما طعم‌های ماندگاری پیدا کرده است، داخل آن را با نمک درشت بپاشید و سپس آن را با نصف لیمو بمالید.تا اینکونه تمیز شود و مزه و بو و کدری ظرف از بین برود

آنها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

حرارت و فشار زیاد ماشین ظرفشویی می تواند باعث تاب برداشتن و حتی ترک خوردن چوب شود. همین امر در مورد مایکروویو و اجاق نیز صدق می‌کند – اگر چه کاسه یا بشقاب شما هنوز بعد از شستن احساس چسبندگی می‌کند، سعی کنید آن را در فری با دمای پایین قرار دهید .  

آنها را کاملا خشک کنید.

پس از شستن، از حوله استفاده کنید تا کاسه ها و ظروف چوبی را خشک کنید، سپس اجازه دهید تا چند ساعت و تا وقتی کاملا آبشان نرفته است در هوا خشک شوند. برای جلوگیری از تاب برداشتن چوب، احتیاط و نکات بیشتری وجود ندارد!

بلافاصله پس از استفاده بشویید.

ممکن است عادت داشته باشید که ظروف سرامیکی را بعد از غذا بعد گذشت مدتی بشویید، اما یکی از راه های نحوه مراقبت از ظروف چوبی این است که باید در اسرع وقت آنها را تمیز کنید. آب گرم و صابون و یک اسفنج غیر ساینده بهترین دوستان ظروف چوبی شما خواهند بود. اگر نمی توانید فوراً آن ها را خوب بشویید، ذرات باقی مانده را با دستمال یا آب خالی تمیز کنید تا چوب لکه نگیرد.

روش اصولی نگهداری ظروف چویی
روغن کاری ظروف چوبی

با مخلوط سرکه سفید و آب ضدعفونی کنید.

ضدعفونی کردن کاسه های چوبی به کنترل رشد باکتری ها کمک می کند. بهترین بخش این است که شما به هیچ چیز فانتزی  و عجیب غریب نیاز ندارید - فقط آب و سرکه سفید. مقدار مساوی از مخلوط آب و سرکه را در یک بطری اسپری بریزید و بر کاسه و ظرف چوبی خود بپاشید. مطمئن شوید که چربی و کثیفی ها را با یک حوله و دستمال تمیز کنید

گاهی اوقات یک لایه روغن معدنی بمالید.

استفاده روزمره می تواند ظروف چوبی را کسل کننده و کدر جلوه دهد. استفاده از یک لایه نازک از روغن معدنی مواد غذایی، چوب را در حالت خوب نگه می دارد و درعین حال به آن درخشندگی سالم می بخشد. یک روغن طبیعی نیز از خشک شدن و ترک خوردن چوب میتواند جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *